Na Dan pobjede nad fašizmom u Europi, 9. svibnja, u Prirodoslovnoj i grafičkoj školi održan je okrugli stol povodom rada na projektu ,,Reci NE neofašizmu!”. Neofašizam je ideologija koja je nastala poslije Drugog svjetskog rata, vrlo je blisko povezana s fašizmom, odnosno suvremeni se neofašizam nastoji predstaviti kao donekle nova opcija u politici krajnje desnice u zamjenu za moralno i politički posve odbačeni fašizam i nacizam iz polovice 20. st. Na okruglom stolu kao gostujući članovi sudjelovali su riječki gradonačelnik Marko Filipović, predsjednik Udruge antifašističkih boraca i antifašista Rijeke Vojko Obersnel, predstavnica Primorsko-goranske županije Tatjana Šubat, zamjenica pučke pravobraniteljice Dijana Kesonja i savjetnica pučke pravobraniteljice Ivana Čop.
Projekt su ostvarili i prezenirali učenici 3. PG razreda Frane Dragoslavić, Lena Glavačević, Nina Gregorović i Fran Peruško uz mentorstvo profesorice Željke Travaš. Svoja razmišljanja također su predstavili i ravnatelju škole Radenku Bradiću, nastavniku povijesti Josipu Nagliću, školskoj psihologinji Sonji Crnić te knjižničarki Tanji Brkljači.
Primarni cilj projekta temeljio se na informiranosti roditelja i skrbnika o društvenim platformama te spoznaji koliko je ključno poticati kritičko razmišljanje uz današnje brojne izazove, poput suzbijanja lažne propagande, poticanja različitosti u društvu te podržavanja etičkih medija. Učenici su samoinicijativno pristupili razvoju i rješenju problema, a kao voditeljica projekta tijekom cijeloga vodstva profesorica Željka Travaš ponajviše ističe važnost kontroverznih tema poput ove jer dolazi do opasnosti udaljavanja od ideje liberalne demokracije, gdje se mladi ljudi odvlače s pravih smjerova.
„Smatramo da je potrebno i nužno kroz različite panele, debate i rasprave poticati ljude na kritičko promišljanje, ali je i potrebno NDH i Ante Pavelića prikazati u pravom svjetlu, kao kolaboracioniste i izdajnike, a ne heroje. Stoga, dolazimo do aspekta poticanja različitosti. Svi su ljudi različiti, ali jednaki u pravima te ih se tako treba i tretirati. Neofašističke i neonacističke organizacije zbog svojih ideala nastoje prikazati manjine što opasnijima i što većim prijetnjama na nekom području. Zato vjerujemo da se kroz druženja, radionice i iskustva pojedinaca, može osvijestiti ljude pri uvažavanju svih nas, ali i nacionalnih manjina“, istaknula je učenica Lena Glavačević.
Samim time, učenici su teorijski dio nastave primijenili tijekom istraživanja i realizacije krajnjeg projekta. Tako su Povijest, Sociologija i Psihologija samo neki od predmeta koji su učenicima omogućili širu sliku današnjih društvenih problema, sve do globalne razine.
Larisa Magdić, 2. M i Lara Radaković, 4. M